Avgörande målet var INTE offside!

Efter att ha gått igenom de regler som gäller just den specifika situationen där Timrå gjorde segermålet i går så är det bara att erkänna att det inte var någon offside.

I situationen gäller regel 81 som säger följande:

Undertecknad och säkert även Fagervall tolkade in regel 79 VI (se nedan) men några dribblar över blålinjen skedde ju aldrig.


Så var det med det. Nu laddar vi för onsdagens hemmamöte med tabelltvåan Oskarshamn.

4 reaktioner till “Avgörande målet var INTE offside!

  • 10 december, 2017 kl. 18:46
    Permalink

    Då måste jag ställa frågan. Hade han inte redan passerat blålinjen och med sin dragning när han ska gå förbi Vikström dra pucken ut över blålinjen?
    Om så var fallet borde det varit offside, eller?

    Svar
    • 10 december, 2017 kl. 22:46
      Permalink

      Om Westin hade varit inne i zon med puck och dragit ut den och sen in igen då offside. Men Westin är aldrig inne i zon innan dragning bakåt och pucken är heller inte helt över blå i den dragningen

      Svar
  • 11 december, 2017 kl. 10:59
    Permalink

    Det var offside, kontroll över pucken gäller då man inte har några motståndare som ”är på”, i det här fallet har han 3 st som är på honom, då ska det heller inte räknas som kontroll över pucken.

    Svar
    • 11 december, 2017 kl. 20:12
      Permalink

      Var ser du någon som är ”på”? Jag ser då ingen som överhuvudtaget försöker ta bort honom. Ytor stora fotbollsplaner, typ
      Glöm, gå vidare, ej offside

      Svar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.